neděle 9. prosince 2012

Krásnou neděli

Dobré odpoledne a krásnou neděli všem!

Háček teď kvůli vánočním přípravám čím dál častěji odkládám, a tak přidávám alespoň pár fotek pro inspiraci...


Perníčky




Každý rok moc ráda peču perníčky. Vždycky začínám tím, že roztluču anýz, badyán a hřebíček do těsta. Tu úžasnou vůní čerstvého koření podle mě žádná směs z pytlíčku prostě nemůže nahradit :-) Vonělo i přes mikrotenový sáček :-) Do těsta přidávám i kakao, aby jeho barva kontrastovala s bílým zdobením.




A ještě jeden tip.
Jestli letošní perníčky ještě nemáte upečené, zkuste část z nich naplnit povidly.
Z těsta vykrájejte tenká kolečka, doprostřed dejte malou lžičku švestkových povidel, okraje potřete rozslehaných vajíčkem, přiklopte druhým kolečkem a okraje jemně přitlačte, aby náplń nevytekla. Potřete i povrch a upečte. 
Na rozdíl od těch malovaných, které "je přece škoda jíst", tyhle plněné nikdy nezbydou :-)


Vánoční přání


Mám ráda nejen ruční práce, ale také pohyb a sama předcvičuji Pilates. Už dva roky vedu své vlastní hodiny a protože mě nabíjí nejen cvičení samotné, ale hlavně milí lidé, kteří na mé hodiny chodí, chci je odměnit alespoň na Vánoce malou pozorností. Letos jsem si vybrala vlastnorurčně vyráběná přáníčka ozdobená ornamenty poskládanými z čajových sáčků.



Není to vůbec složité. Na internetu najdete spoustu jednoduchých návodů na skládání (tea bag folding).
Tvrdší barevnou A4 rozřízněte na 2 poloviny a přeložte napůl. To samé udělejte s A4 obyčejného bílého papíru. Bílý papír pak vlepte do hřbetu, aby se do přání dalo psát.
Na přední stranu nalepte skládaný motivek a máte hotovo.


Zkuste to! ;-)


Verča



12 komentářů:

  1. krásný perníčky!! .. ( ty moje to uviděly a šly se stydět až do krabice ve sklepě:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc díky! A myslím, že to nebude tak hrozné. Důležité je, že jsou dělané s láskou! Mě se ty moje traktory taky nelíbily, ale jsou pro synovce, který je miluje, tak věřím, že ocení i ty nepovedené.

      Jo a ve sklepě aspoň změknou :-)

      Verča

      Vymazat
  2. Krásné Veru :)
    Renata

    OdpovědětVymazat
  3. Veru máš nádherné perníčky.Ty moje se taky stydí:(.Budeš mě pak muset říct jak je zdobíš.Já byla zalepená i za ušima:).M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale jděte holky, stydět by se měli lidi (i perníčky :-)), jen když něco špatného provedou. A to není váš případ!
      A ty Tvoje, Maruško, se mi náhodou moc líbily.
      Můžem si dát opáčko na jaře, už jsem pekla perníčky i na Velikonoce, tak přijeď a pustíme se do nich! ;-)
      Verča

      Vymazat
  4. No páááni.... naprosto fantasticky ozdobené! Jak krajkové:-))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Ajko,
      téda to je chvály. Ještě se začnu červenat. Jsi moc milá! :-)
      Verča

      Vymazat
  5. Ahoj, Verčo' Téda, perníčky zdobíš opravdu nádherně, koukám jak blázen! Díky za tip na jejich plnění, určitě se hodí. Hezký den, L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Leni,
      děkuju :-) Maluju je každé Vánoce už spoustu let. Vždycky se na to těším a vždycky mě to tak v půlce zdobení přestane bavit :-). Letos jich ale díky těm plněným nebylo moc, takže mě ani nestihla opustit inspirace.
      Měj se krásně.
      V.

      Vymazat
  6. Wau, tak ty perníky jsou úžasné. Taková miniaturní prácička. Letos už jsem také perníky zdobila, ale jelikož jsem je dělala poprvé, tak to ještě není ono :-)

    Šárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Šárko! Tak vydrž, nejdůležitější je podle mě mít chuť. A dovolím si tvrdit, že Ty chuť do tvoření rozhodně máš!. Perníčky jsem zdobila už jako dítě, ale až na intru jsem díky výtvarnému "kroužku" a úžasným vychovatelkám poznala, že se s trochou trpělivosti a cviku dají dělat překvapivě jednoduché ale krásné věci.
      Doufám, že se s těmi Tvými perníčky pochlubíš :-)
      Měj se krásně.
      Verča

      Vymazat

Potěší mě každý Váš komentář, nápad či názor :-)
You can comment also in english :-)
Schreiben Sie mir gerne auch auf Deutsch :-)